Jobba i Tyskland?? (Y)


En riktig läckerbit till karl och ett ursnyggt fruntimmer! Ja jävlar ^^ <3

Godafton godafton!
Hoppas att alla är pigga o glada?! För det är inte jag. Glad kanske men inte pigg för fem öre..

Gick upp kl 8 imorse för att flytta på min bil så jag inte skulle få böter. Sen blev det att fixelifixa för att åka in till norrköpings arbetsförmedling "en sväng". Ett företag i Tyskland vill rekrytera 100 st unga personer från Sverige till att hålls med lagerhantering där, och de valde att ha mötet i just nrkpg.
Så jag tog tåget vid 10.30 för att vara där 11.30, det låg dock närmare än jag trodde så jag fick vänta 30 min till att börja med..
Tillslut fick alla tränga in sig i en liten lokal med dålig luftkonditionering, så t.om. en kille svimmade!
Men men. Fick se film och lyssna på en tysk som berättade och översatte den tyska filmen. Sen fick vi göra ett test på 10 sidor säkert, jag hann inte göra klart det på 20 min (I am a looser ohyes I am) fast det va fler som inte hann..
Ja sen var det bara att gå ut och vänta tills intervjuerna började, jag tänkte att det här ska väl inte gå allt för långsamt? Jag fick vänta i 3 timmar! För att sedan bli intervjuad i knappt 1 min -.- segt.

Men efteråt träffade jag min fru Anna en sväng, alltid lika kul! :D <3 sen skulle hon iväg och det timeade mitt tåg skitbra så det var bara att stiga på utan att behöva vänta :) Trodde jag skulle däcka på tåget :O Så himla trött!
Väl hemma i min mans gryte vräkte jag i mig ett par köttbullemackor eftersom jag inte ätit sen frukosten 9 timmar tidigare..! Blev bara mackor eftersom Sebbe snart skulle komma hem och vi skulle fixa mat.

Det blev supermumsig korvstroganoff o ris ^^ Efter det däckade både två i soffan framför tv:n o skulle kolla på Dexter. Vilket resulterade i att Sebbe somna och jag låg där o tittade, timme efter timme. Dag efter dag, vecka efter vecka... Kändes det som iallafall :)

Men nu har iallafall jag gått o slängt mig i sängen, skönt det ska bli att soova!!
Såå, jag tror inte att jag har missat att berätta något alldeles för intressant? Annars hamnar det väl i ett annat inlägg nån annan dag.

Natti natti på er!


Kommentarer
Postat av: Malin www.mwphotos.se

Haha shit segt att vänta i 3 timmar! :O

2011-10-14 @ 09:17:20
URL: http://lillaskrollan.blogg.se/
Postat av: Cindy

Nej vad trist! :( Jag borde ha väntat med dej.. Trodde det var intervjun som tog tid ju.

2011-10-14 @ 09:59:11
URL: http://cindykempe.bloggplatsen.se/

Nu vill jag höra din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0