"Konsten är inte att tala om vad det blir för väder. Konsten är att ha ett paraply när det regnar."

Hej! Här sitter jag fortfarande ute i skogen och har precis huggt några påsar ved. Snart är det slut ute i boden, och vädret lär nog inte bli tillräckligt varmt än på ett tag för att man ska kunna sluta elda helt. Så de får nog ta och skaffa fram lite mer om de inte vill frysa framöver! Men nu så har de iallafall kommit hem, trötta och gyllenbruna. Mamma gick och la sig så jag gör ingenting. Tänkte stanna här tills hon vaknat iallafall och kommit tillrätta ^^
Lite fint fick jag iallafall av henne där bortifrån. Ett par vita converse, för 350 kr har jag för mig hon sa. Och här i sverige kostar de 700! Ett par Lee jeans för 200 kr, inte särskillt fina dock ^^ "Men det är ju så bra material och så var det ju så bra pris på dom!" Jaa ni, morsor säger jag bara.. Men de lär säkert komma till användning någon gång. Sen hade hon köpt ett helt gäng med Levis t-shirtar, bara för de var feltryckta och var billiga. Sen fick jag en till t-shirt, i barnstorlek Large -.- "Men den töjer sig säkert i tvätten o om du sliter lite i den". Och så fick jag en Marylin Monroe tavla i plåt :) Så nu har jag en väggklocka, två tavlor, och en glas-lys-grej med Marylin Monroe ^^ Fint.
Här får ni föresten en bild på det jag fick:
Men jag är nöjd! Vill ju ha ett par röda och ett par blå låga converse med.. Synd att hon inte kunde handlat dom där med ^^ Men men.
Nu har jag använt Helosan på mina på mina torra spruckna händer i två dagar, så nu börjar de nästan se lite grann kvinnliga ut igen :) Men jag ska köpa mig en flaska som heter "hand balm sos" på Åhlens, enligt min gamla arbetskollega Freddy så ska den tydligen vara bra. Får prova med den, eller köpa mig en tub helosan. Mammas börjar ta slut nu ^^ hehe.
Jaja.. Vi hörs, hejs!

Kommentarer
Postat av: Cindy

Hehe, bra att Freddy har goda råd att komma med :P

2012-05-05 @ 20:23:07
URL: http://cindykempe.bloggplatsen.se/

Nu vill jag höra din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0