Hello höst!

 
Hej, hallå, tjenare, halloj, hejsan, tja... 

Hösten är kommen! Och med höst kommer frosten, lövräfsning, påpälsning och hemmamys. Dock har denna vecka varit himla varm tycker jag, och tanterna på jobbet. 

Tanterna. Ja, jag jobbar inte längre som svetsare bland gubbah` på Metsjö. Blev ju varslad innan semestern och fick gå för drygt två månader sedan. Hade då tänkt att plugga och komplettera upp mina svetskunskaper.. Men icke sa nicke, att det blev så. Istället hamnade jag på min svärmors jobb: Tandläkarna Henefalk. Där har jag en provanställning som Sterilbiträde (hör ni hur fint det låter!) som löper ut i årsskiftet, och sen får vi se om de vill ha mig kvar.
Att vara sterilbiträde innebär tydligen att rensa och diska och förbereda brickorna med verktyg som sköterskorna använder i arbetet och allt därtill. Blir endel blodsnuskiga tänger och tänder att stå ut med. Jag ser även till att den vanliga matdisken blir diskad, styr iordning med kaffe och te, samt ta hand om matbeställningar och springa ut på stan för att hämta all mat, och dyligt. Ja det är lite som att vara assistent/slav. Haha, men jag trivs! 

Livet på landet är fortfarande himla trevligt! Trots att vår hyresvärd inte riktigt håller vad han lovat: Nytt element till badrum, kolla upp vattenproblemet, installera en vattenkran på utsidan av huset och ordna en liten garageplats. Inget har blivit fixat och många ursäkter har flödat genom hans mun. 
Men ärligt talat.. Fixar han inte detta snart, så vet jag inte om jag vill bo kvar här och betala en halvhög hyra.. När vi inte äns har rent vatten och ett varmt hus. Som jag kan tycka är ganska viktigt! Vi är ganska trötta på att dricka vatten ur dunkar här. MEN! Vi har en fin nybyggd altan :) Som duktiga Sebastian och hans pappa och bror har byggt. Dock är den inte helt klar än, men det kommer väl nästa år.

Men men! Nu blir det lite gladare miner. I november kommer nämligen Sebastian och jag bli så kallade "småbarnsföräldrar"! Då kommer en liten fiskisse att flytta in här hos oss! :D Ser himla mycket fram emot det faktist, och jag ska redan i veckan inhandla kattgrejer med en av mina väninnor. För att min oktoberlön kommer tyvärr behövas gå åt till annat, lite tråkigare grejjor. 

Så nu vet ni iallafall hur läget ser ut i det här torpet ett tag framöver. Och med det säger jag, Au revoir!

Kommentarer

Nu vill jag höra din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0